خلقت انسان و حرف های شیطان

خلقت انسان و حرف های شیطان

از امیرمومنان نقل شده است:

 

وقتی خداوند اراده کرد آدم علیه السلام را خلق کند

 

خطاب به جبرییل فرمود:

 

مقداری خاک اززمین بیاورید تا خلق جدید به وجود بیاورم

 

که افضل موجودات جهان و اشرف آنها باشد

 

جبرییل به زمین آمد تا خاک بردارد{طبق تذکرشیطان}

 

زمین نالید و او را به خداوند قسم داد که از ان خاک برندارد

 

ایشان هم برگشت و داستان را گزارش داد

 

بار دیگر میکاییل و بعد ازاو اسرافیل را فرستاد

 

باز زمین آنها را قسم داد

 

آنها هم بدون بردن خاک و با دست خالی برگشتن

 

برای بار چهارم عزراییل را فرستاد

 

که حتما از خاک زمین بردارد

 

او وقتی خواست خاک را بردارد

 

باز زمین ناله کرد

 

و اورا به خداوند قسم داد

 

و هرچه ناله و فریاد نمود

 

در دل او تاثیر نکرد

 

عزراییل در جواب قسم و ناله های زمین گفت:

 

من از جانب خداوند مامورم تا کمی از خاک تو بردارم

 

او خاک را برداشت و برد

 

که آدم رااز آن ساختند

 

{ از این رو خداوند قبض روح آدم علیه السلام و اولادش را

 

به دست عزراییل داد از این جهت ناله و گریه آنها

 

هنگام جان دادن آدم در دل او اثر نمیکند

 

و او به خوبی ماموریت خود را انجام میدهد }

 

وقتی آن خاک را با آب خالص و شور و تلخ و بی مزه

 

مخلوط کردن و بعد از مدتی پیکرخاکی آدم را

 

قالب زدن شیطان قیافه او را مشاهده کرد

 

و با خود گفت:

 

این مخلوقی ضعیف است

 

که از گل چسبنده به وجود آمدهو تو خالی است

 

چیزی که تو خالی باشد احتیاج به غذا دارد

 

و به این ترتیب میتوان اورا گمراه و منحرف کرد.

 

و نیز گفت:اگرچه او بر من و همه موجودات

 

فضیلت داشته باشد ولی من بااو مخالفت خواهم نمود

 

و اگرروزی قدرت پیداکنم اورا هلاک میکنم

 

و نیز چنین گفت:

 

اگراین موجود از من بالا تر

 

و شخصیت او مهمتر باشد

 

از او فرمان نخواهم برد

 

و مطیع فرمان او نخواهم شد

 

و اگر از من پایین تر باشد

 

او را کمک میکنم در مشکلات به فریادش میرسم

 

و بااو دوست و رفیق میشم.

 

 

 

 

 

پناه میبرم به خدا از شر شیطان رانده شده





:: برچسب‌ها: داستان خلقت انسان , حرف های شیطان , شیطان گفت , ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : رزگل قرمز
تاریخ : پنج شنبه 15 مرداد 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: